نانو ، راندمان گلخانه ها را ۲۰ درصد افزایش می دهد

نانو ، راندمان گلخانه ها را ۲۰ درصد افزایش می دهد

دبیر جشنواره نانو گفت: نانو در بخش کشاورزی با کشت حباب که تزریق آب در محصولات گلخانه ای با روش هیدروپونیک است راندمان تولید را ۲۰ درصد افزایش می دهد.

امروز یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ نهمین جشنواره نانو و رسانه در باغ کتاب برگزار شد. عماد احمدوند، دبیر جشنواره نانو و رئیس گروه ترویج ستاد نانو گفت: بسیاری از محصولات حوزه نانو در دوران تحریم به کمک کشور آمد و اجازه نداد بنگاه‌های تولیدی تعطیل شوند یا با ظرفیت پایین فعالیت داشته باشند.

 

وی افزود: رسانه در معرفی و ترویج علم نانو راهگشا هستند.

 

رئیس گروه ترویج ستاد نانو در گفت و گو با مهر عنوان کرد: امروز در بخش کشاورزی نانو در حوزه بذر و آبیاری محصولات گلخانه‌ای برای افزایش راندمان و بهره وری فعالیت کشت بسیار کمک کننده است.

 

وی با بیان اینکه این موضوع کمتر بین کشاورزان و بهره وران شناخته شده است، ادامه داد: در دوره تحریم وابستگی سبب شد تا صنایع به جبر محصولات نانو را بپذیرند و به سوی تولید محصولات بر اساس علم نانو حرکت کنند؛ اما برای بخش کشاورزی این جبر وجود ندارد.

 

احمدوند گفت: در بحث پلاسما در حوزه تولید بذر و کشت حباب که تزریق آب در محصولات گلخانه‌ای با روش هیدروپونیک است راندمان تولید را ۲۰ درصد افزایش داده و محصولات را از دسته دوم به گروه اول ارتقا می‌دهد. رسانه‌ها در معرفی این فناوری در بخش کشاورزی باید نقش آفرین باشند.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید ؟

کارشناسان پر شور تروفا منتظر تماس های شما هستند