هزینه کشاورزان در خرید کود شیمیایی ۳۰ درصد کاهش یافت

هزینه کشاورزان در خرید کود شیمیایی ۳۰ درصد کاهش یافت

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوشهر گفت: بیشتر محصولات کشاورزی زراعی و باغی استان زیر پوشش برنامه الگوی کشت قرار گرفته و با حمایت دولت در توزیع کود یارانه‌ای بین کشاورزان، سهم هزینه کود از مجموع هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

کود شیمیایی
کود شیمیایی

خسرو عمرانی در بوشهر بیان کرد: توزیع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه موجب شده تا هزینه کشاورزان درزمینهٔ کود از ۴۰ به ۱۰ درصد کاهش یابد که این موضوع حمایت از کشاورزان و تولید در حوزه امنیت غذایی را در پی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه گیاه برای رشد، به حداقل ۱۶ ماده غذایی نیاز دارد افزود: مهم‌ترین کودهای پرمصرف موردنیاز برای رشد محصولات کشاورزی از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۲۷ هزار تن انواع کودهای فسفاته، ازته و پتاسه در بین کشاورزان بوشهر توزیع‌شده است.

 

عمرانی بیان کرد: سهمیه امسال توزیع کود برای کشاورزان استان ۳۴ هزار و۷۳۰ تن تعیین‌شده که تاکنون بر اساس نیاز بخش کشاورزی استان تأمین و توزیع‌شده است.

 

وی همچنین به‌روز کردن دانش کارگزاران و انتقال دانش فنی به کشاورزان را از رویکردهای جدید این شرکت دانست و گفت: در همین راستا تاکنون دو کارگاه آموزشی با عنوان‌های مدیریت تغذیه و حفاظت و مدیریت پایدار خاک برگزارشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید ؟

کارشناسان پر شور تروفا منتظر تماس های شما هستند